Post by Ylläpitäjät on Apr 24, 2012 9:24:48 GMT 2
Oman hahmonsa esittelyä saa vapaasti tuunata millaiseksi itse haluaa. Foorumin omien toimintojen avulla onnistuu sellaiset yksinkertaiset toimenpiteet kuin fontin, tekstin värin tai koon vaihtaminen. Vain mielikuvitus ja oma visuaalinen kunnianhimo on rajana, mitä kuvaukselle voi tehdä. Perussääntönä kuitenkin se, että liikaa ei muotoiluja kannata tehdä, jos ne vievät huomion pois itse kuvauksesta. Myöskään lyhyttä ja mielenkiinnotonta kuvausta ei kannata yrittää parantaa pukemalla se prameaan asuun.
Jokaisesta esittelystä tulee löytyä ne tarvittavat tiedot, jotka hahmoanomuksen ohjeissa sanotaan. Eli perustiedot, luonne, hiukan ulkonäköä sekä raotusta hahmon menneisyyteen. Sen kertooko pelaaja hahmostaan kaiken aina ruokamieltymyksistä varpaiden kynsien väriin, on jokaisen pelaajan itse päätettävissä.
Jokaisesta esittelystä tulee löytyä ne tarvittavat tiedot, jotka hahmoanomuksen ohjeissa sanotaan. Eli perustiedot, luonne, hiukan ulkonäköä sekä raotusta hahmon menneisyyteen. Sen kertooko pelaaja hahmostaan kaiken aina ruokamieltymyksistä varpaiden kynsien väriin, on jokaisen pelaajan itse päätettävissä.
- Kuvien ehdoton maksimi leveys on 500 pikseliä! Tätä suuremmat kuvat leventävät ikävästi foorumia. Mikäli ylläpito bongaa tuota leveämpiä kuvia, ne voidaan poistaa hahmokuvauksesta. Muistakaa siis pienentää kuvanne sopivaan kokoon kuvankäsittelyohjelmalla tai jos ette sellaista omista, vaikka hyödyntäen DrPiciä.
- Varsinaista rajaa kuvien korkeudelle ei ole, mutta tässä kannattaa muistaa maalaisjärki ja omien aivojen käyttö. Jokainen oletettavasti osaa katsoa itse, milloin kuva on liian kookas hahmokuvaukseen. Muussa tapauksessa ylläpitäjät kyllä huomauttavat asiasta.
- Hahmoesittelyn muokkaaminen omannäköisemmäksi ei ole pakollista, eikä kenenkään hahmoa tulisi arvostella sen perusteella onko hahmoesittelyssä tonneittain hienoa grafiikkaa vai yksinkertaisempaa muotoilua. Hahmon persoona on paljon tärkeämpää ja tulisi ottaa huomioon jokaisen hahmon kohdalla.
- HTML ei toimi viesteissä, mutta muotoilua voi tehdä BBC:n (eli noiden viestieditorin yläpuolella olevien nappuloiden) avulla. Tarvittaessa apua saa ylläpitäjiltä kysymällä yksityisviestillä.
- Hahmoesittelyissä ja pidemmissä peliviesteissä teksti näyttää paremmalta tasattuna eli justify - tageilla ( [justify*]tähänväliinkaikkitekstijonkahaluattasata[/*justify] ). Poista tähdet tai käytä nappulariviltä löytyvää nappia.
- Muistakaa oikeinkirjoitus ja hyvä suomen kieli hahmoesittelyissänne! Siis pilkut, pisteet, isot alkukirjaimet jne. oikeille paikoilleen.
- Kuvia ei kannata lätkäistä hahmoesittelyyn kymmeniä, koska silloin esittelystä voi tulla sekava ja liian täyteen ahdettu (varsinkin jos tekstiä on paljon). Lisäkuvat voi laittaa linkkeinä esittelyyn.
- Kuvien suoralinkittäminen on ehdottomasti kielletty! Ethän vie kenenkään toisen kaistaa, vaan lataat kuvat johonkin kuvanhostauspalveluun tai vastaavaan? Ylläpito poistaa suoralinkitetyt kuvat hahmoesittelyistä.
- On jokaisen pelaajan itse päätettävissä kysyykö hän luvat hahmollaan käyttämiin kuviin. Ylläpito ei siis vastaa pelaajien hahmojen kuvien laillisuudesta.
- Otsikointi hahmoesittelyt alueelle muodossa etunimi sukunimi ja isoilla kirjaimilla eli esim. MATTI MEIKÄLÄINEN
- Itsepiirrettyjä kuvia voi käyttää hahmoilla, mutta kuvien on oltava realistisia ja oikean ihmisen näköisiä. Eli fantasiaörkit sun muut eivät kuulu Verde Vistaan. Käytettäväksi suositellaan kuitenkin mieluummin oikeiden ihmisten kuvia piirrettyjen sijaan.
- Hahmon kuvissa pyydetään käyttämään maalaisjärkeä ja harkintaa. Teini-ikäisellä kolmekymppisen kuvat näyttävät hassuilta, joten mietithän onko valitsemasi naama sopiva sen ikäiselle hahmolle, mitä olet tekemässä.